Stresa profilakse
 

Pozitīva attieksme vai problēma kā iespēja.

 Domas izraisa jūtas, un nepareizas domas var izraisīt stresu.

Mēs varam apskatīt vienu un to pašu notikumu dažādos veidos - optimistiski un pesimistiski. Piemēram , vai glāze ir  daļēji pilna vai daļēji tukša.

Ir labi, ja jūs varat iemācīties saskatīt dzīvē labās lietās, nevis neglītās. Piemēram, ja jūs nonāktu autoavārijā , jūs varētu sēdēt tur un žēloties par sevi, vai dusmoties par zaudēto automašīnu. Tā ir pasagraušana .  No otras puses, jūs varat teikt paldies Dievam, ka esat palicis dzīvs un neesat sakropļots.

 Roberts Šulers (Robert Schuller) , grāmatas „Grūtie laiki nekad nebeidzas. Grūtības veido cilvēku! ” autors , iesaka skatīties uz problēmu kā iespēju :

1. Katram dzīvam cilvēkam ir problēmas.

Varbūt jūs esat neapmierināts ar savu darbu.  Vai nav labi, ka jums ir darbs, un jūs neesat bezdarbnieks?  Daudziem cilvēkiem ir kļūdains uzskats, ka veiksmīgiem cilvēkiem nav nekādu problēmu.  Tā nav taisnība.  Veiksmei ir tendence radīt savu problēmu kopumu.
 
Ikvienam ir problēmas.  Bez problēmām dzīve ir ilūzija - mirāža tuksnesī. Akceptējiet faktu, ka ikvienam ir problēmas. Tas palīdzēs jums virzīties uz priekšu savā dzīvē, nevis sēdēt un žēlot pašam sevi.

2. Katrai problēmai ir ierobežots laiks

Katram kalnam ir augstākai punkts, un katrai ieleja ir zemākai punktu.  Tāpat dzīvē ir kāpumus un kritumus.  Neviens visu laiku nav augšā vai lejā.  Problēmas tiek atrisinātas ilgtermiņā.  Vēsture māca, ka katrai problēmai ir ierobežots laiks.  Jūsu problēmas nebūs mūžīgas! Vētrai sekos saule.  Ziemai sekos pavasaris.  Jūsu problēmas tiks atrisinātas, dodiet pietiekami daudz laika.

3. Katra problēma satur pozitīvas iespējas

Katrai monētai r divas puses. Tas, kas vienam var būt problēma, citam varētu būt interesanta iespēja.  Slimnīcās pastāv tādēļ, ka cilvēki slimo, garāžas ir priekš tā, lai novietotu automašīnas; advokāti pastāv tādēļ, ka cilvēki laiku pa laikam nokļūst nepatikšanās ar likumu. Ikvienam mākonim ir sudraba maliņa.

4. Katra problēma Jūs mainīs

Kad mēs dzīvē sastopamies ar problēmu , tā atstāj neizdzēšamas zīmes. Pieredze var padarīt jūs labākus vai sliktākus.  Tas ir atkarīgs no jums.  Zināms ir tas, ka problēmas, nekad neatstāj mūs tādus pašus kā sastapa mūs.  Mēs maināmies.
Piemēram, jūs esat pazaudējis savu darbu.  Jūs varat sēdēt, un žēlot sevi.  Vai arī jūs varat būt aktīvs un izlemt kaut ko darīt šajā situācijā.  Jūs esat labāks par viņiem.  Jūs vēlaties parādītu viņiem kādu kļūdu tie pieļāvuši jūs atlaižot.  Tas var būt uzmundrinošs signāls, kas nepieciešams , pirms uzsākt veiksmīgu misiju. Atkal, katrai problēmai, ir pozitīvas un negatīvas puses. Meklējiet pozitīvo pusi un strādājiet pie tā.

5. Jūs varat izvēlēties,  ko jūsu problēma darīs ar Jums

Jūs, iespējams, nevar kontrolēt savas problēmas, bet jūs noteikti varat kontrolēt savu reakciju vai atbildi uz šo problēmu.  Jūs varat izpaust savas sāpes lāstos vai dzejā. Izvēle ir jūsu ziņā. Jūs varat kontrolēt reakciju pat tad, ja jūs nevarat kontrolēt problēmu.  Jūs kontrolējat problēmas efektus, kontrolējot savu reakciju.  Tas var padarīt jūs stiprus vai vājus.  Tas var padarīt jūs labākus vai skarbākus.  Tas viss ir atkarīgs no jums.

6.Uz katru problēmu ir negatīva un pozitīva reakcija

Stipri cilvēki ir iemācījušies izvēlēties pozitīvo reakciju pārvaldot problēmas. Galvenais ir tas, ka viņi pārvalda savu problēmu.  Atcerieties, ka mums ir maz iespēju kontrolēt problēmu, mēs varam kontrolēt to, kā mēs reaģējam un pārvaldām problēmu. Pozitīvi cilvēki izvēlas reaģēt pozitīvi uz nepatīkamām situācijām.

Piemēram, jūs automātiski interpretēt jūsu laulātā klusēšanu kā dusmas, kad tas varētu būt vienkārši noguris?  Vai arī, jūs sevi vainojat, kad pēkšņa lietus gāze jūs vienā mirklī izmērcē? 

Mēs visi laiku pa laikam varam nonākt negatīvas domāšana ietekmē.  Mēs tirdām paši sevi ar "jābūt bagātam" un aizmirstam to, ka "labi" un "slikti" dzīvē reti ir melns un balts.
 
 Visu vai neko domāšana var izraisīt trauksmi, depresiju, mazvērtības sajūtu, perfekcionismu un dusmas.  Mēs esam mūsu lielākie ienaidnieki.  Mums ir tendence ieviest augstākus standartus, salīdzinot ar citiem. Mums ir tendence kritizēt sevi par mūsu neveiksmēm nevis priecāties par paveikto.  Ļaujiet sev ciest neveiksmi tagad nevis vēlāk. Tas viss ir cilvēcīgi.
 
 
 Atbalstiet mūs:
Ja vēlaties atbalstīt Stresa profilakses un veselības uzlabošanas atbalsta fondu, tad lūgums ziedojumiem izmantot  sekojošus konta rekvizītus: Stresa profilakses un veselības uzlabošanas atbalsta fonds, Reģ. Nr.: 40008155633, Kr.Barona 93-8, Rīga LV 1001,  Konts: LV55HABA0551027975476
Kontakti: eneirologs@inbox.lv, mob.t. 299-75-880