Stresa profilakse
 
Mācieties patikt sev !
Ziņas, kuras mēs saņemam no citiem cilvēkiem un no plašsaziņas līdzekļiem, ir lielā mērā negatīvas.  Sliktām ziņām tiek pievērsta lielāka uzmanība, nekā labām ziņām.
 
Tas attiecas arī uz mūsu ikdienas dzīvi.  Ja mēs apbrīnojam dažus savus  aspektus mēs varam kļūt iedomīgs.  Ja mēs sakām negatīvās lietas par sevi, cilvēki mūs mierina. 

 Mēs tiekam apbalvoti par savām ciešanām kopš mūsu bērnības; mums piedāvāja konfektes vai glāstus, kad mēs bijām nelaimīgi. Bet nekādu balvu par mūsu smiekliem un laimi!
Dažiem cilvēkiem īpaši patīk uzmanība un līdzjūtība.  Līdz ar to viņi ar nolūku izkropļo faktus un stāsta citiem par visām savām rūpēm un ciešanām. Pēc kāda laika, viņi apzināti sāk domāt un ticēt tam, ko viņi saka, un sāk rīkoties atbilstoši.  Drīz viņiem rodas pamatoti iemesli būt nelaimīgiem pa īstam.  Neiekrītiet šajā slazdā.  Skatieties pozitīvi, nevis negatīvi.
 
 Optimisms un pozitīva attieksme veicina labu veselību.  Pētījumi rāda, ka optimistiskām personām ir veselīgāka imūnsistēma.  Pesimistisks redzējums rada negatīvu pieredzi.
 
 Kā jūs varat iekļaut šādu nostāju savā dzīvē?  Esiet pateicīgi.  Nav svarīgi, cik sliktas lietas varētu šķist, jūs vienmēr varat saskatīt sudraba maliņu.  Vienmēr ir kāds, kuram ir lielākas problēmas.

Apzināti centieties atrast labas lietas.  Cik vien iespējams turieties tālu prom no pesimistiskiem cilvēkiem.  Neļaujiet sevi ievelk citu cilvēku ciešanās un postā.  Ja pieķeriet sevi raudot, tad pārstājiet. Jūsu stresa līmenis uzreiz mazināsies.
 
 
Mēs visi varam izdarīt apzinātu izvēli – vai būt pozitīvam , vai negatīvam, laimīgam vai nelaimīgam. 
Sakiet un ticiet sekojošam:

• Es esmu unikāls/a.
• Pasaulē nav neviena tāda kā es.
• Izbaudiet un lolojiet sajūtu, ka jūs esat īpašs/a.
• Atcerēties savus panākumus, kad jūtaties sakauts/a.
Esiet pašpārliecināts

Iemācies būt pašpārliecināts. Nepārliecinātība ļauj citiem kāpt jums uz galvas.
Atsakies no situācijas kontroles par labu citiem. 
Būt pašpārliecinātam nozīmē, pastāvēt par savām personīgām tiesībām un tieši izteikt savas domas, jūtas un pārliecību, godīgi un spontāni tādos veidos, kas nav pretrunā ar citu tiesībām.  Pašpārliecināti cilvēki respektē sevi un citus
Viņi uzņemas atbildību par savu rīcību un izvēli.  Neveiksmes gadījumos, viņi jūtas vīlušies, bet viņu pašapziņa paliek neskarta. 
Negatīvo izjūtu paušana piemērotā laikā mazina aizvainojuma pieaugumu
Tas palīdzēs jums veiksmīgāk pārvaldīt savu stresu.
Mācieties dalīties ar savām jūtām
 

Ir vairāki soļi, kurus jūs varat veikt, lai dalītos savās jūtas vēl ar kādu.

•Atrodiet kādu labu draugu, kuram jūs varat uzticēties un kuram jūs varat uzticēt savas jūtas.

•Pievienojieties kādai atbalsta grupai. 

•Atverieties un esat patiess , kad jūs runājat ar saviem draugiem. 

•Ja nepieciešams, raudiet. Raudāšana labi noņem spriedzi.  (Jā, pieaugušie arī raud, un vīrieši arī drīkst raudāt. Neglabājiet to sevī).

 Atbalsta grupas palīdz, jo var piešķirt jūsu problēmai perspektīvu.  Citiem arī ir problēmas, un, faktiski, tas var būt nopietnākas nekā jūsējās.  Atbalsta grupās, cilvēki var izmantot savu pieredzi, lai palīdzētu citiem, un tā arī paši var saņemt palīdzību no šī procesa.

 
 Atbalstiet mūs:
Ja vēlaties atbalstīt Stresa profilakses un veselības uzlabošanas atbalsta fondu, tad lūgums ziedojumiem izmantot  sekojošus konta rekvizītus: Stresa profilakses un veselības uzlabošanas atbalsta fonds, Reģ. Nr.: 40008155633, Kr.Barona 93-8, Rīga LV 1001,  Konts: LV55HABA0551027975476
Kontakti: eneirologs@inbox.lv, mob.t. 299-75-880