Stresa profilakse
 
Humora terapija

Humors ir brīnišķīgs stresa mazinātājs.  Ir klīniski pierādīts, ka tas efektīvi mazina stresu, lai gan precīzs mehānisms nav zināms.  Eksperti saka, ka labi smiekli atslābina saspringtos muskuļus, skābeklis vairāk un ātrāk nonāk orgānu sistēmās un pazeminās asinsspiediens.  

 Dr.Lī Berks (Dr. Lee Berk) ar kolēģiem (Loma Linda University School of Medicine), ir sagatavojis rūpīgi kontrolētu pētījumu, kas liecina, ka smiekli pazemina kortizola līmeni serumā, palielina aktivēto T limfocītu skaitu un dabīgo killeru šūnu (natural killer cells ) aktivitāti un palielina T šūnu skaitu, kam ir helperu / supresoru receptori.  Īsumā, smiekli stimulē imūnsistēmu, kompensējot stresa imūnsupresīvo ietekmi.

 Mēs zinām, ka stresa laikā, virsnieru dziedzeri izdala kortikosteroīdus (kas ātri pārvēršas par kortizolu asinīs) un paaugstinās tā līmenis iedarbojas uz imunitāti nomācoši ( imūnsupresīvi).  Dr.LBerka pētījumi liecina, ka smiekli var samazināt kortizola līmeni un tādējādi aizsargāt mūsu imūnsistēmu.


 
   Emocijas un noskaņas , ko mēs piedzīvojam, tieši ietekmē mūsu imūnsistēmu.  Humora izjūta ļauj uztvert un novērtēt dzīves realitāti un sniedz prieka un sajūsmas mirkļus.  Šīs pozitīvās emocijas var radīt neiroķīmiskas izmaiņas, kas būs buferis stresa imūnsupresīvai ietekmei .
Savā grāmatā "Stress bez distresa," Hans Selje (H.Selye) uzvedināja uz domu, ka personas stresa interpretācija nav atkarīga tikai no ārējiem notikumiem, bet arī ir atkarīga no notikuma uztveres un nozīmes, ko viņš vai viņa tam piešķir. Tātad, atkarībā no tā kā jūs redzat situāciju, tas nosaka, jūsu atbildes reakciju uz to kā draudīgu vai stimulējošu.

Humors dod mums citādu mūsu problēmu redzējumu.  Ja mēs varam atslēgties no situācijas, tā mūs vairs neapdraud.   Ar tādu nošķirošu attieksmi, mēs jūtamies aizsargātāki un iegūstam kontroli pār savu vidi. 
 Dažreiz ir grūti piespiest sevi smieties par saspīlēto situāciju.  Bet tas ir tieši tad, kad jums tas visvairāk nepieciešams.  Viens triks, lai atrastu humoru sliktākajās situācijās ir pārspīlēt un izpūst lietas pilnīgi smieklīgi neproporcionālas.  Kad jūsu scenārijs sasniedz absurdu, jūs sāksiet smaidīt.  Situācijai ir perspektīva.  Tagad jūs varat nomierināties.

 

 



 
 
 Atbalstiet mūs:
Ja vēlaties atbalstīt Stresa profilakses un veselības uzlabošanas atbalsta fondu, tad lūgums ziedojumiem izmantot  sekojošus konta rekvizītus: Stresa profilakses un veselības uzlabošanas atbalsta fonds, Reģ. Nr.: 40008155633, Kr.Barona 93-8, Rīga LV 1001,  Konts: LV55HABA0551027975476
Kontakti: eneirologs@inbox.lv, mob.t. 299-75-880