Stresa profilakse
 

Domu pārveidošana

Pārveidošana ir metode, ko izmanto, lai mainītu veidu, kā mēs skatāmies uz lietām, lai justos labāk. Galvenais, pārveidojot domas, ir apzināties, ka pastāv daudz veidu , kā interpretēt vienas un tās pašas situācijas (piemēram, vai glāze ir daļēji pilna vai daļēji tukša). Uzziniet, kā atbrīvoties no negatīvām domām vai sajūtām, kas var izraisīt stresu. Ir trīs vienkāršas lietas,  ko jūs varat darīt.
  1. Pavadīt vairāk laika koncentrējoties uz pozitīvām lietām savā dzīvē - akcentēt pozitīvo.
  2. Pavadiet mazāk laika domājot negatīvi - novērst negatīvo
  3. Izbaudiet katru brīdi – novērtējiet to.

Piemēram, ja jūs esat nokļuvis satiksmes negadījumā, jūs varat pateikties Dievam, ka esat izglābies tikai ar viegliem ievainojumiem. Jūs varētu iet bojā, vai vēl ļaunāk, jūs varētu tikt sakropļots - zaudēt acis, kājas, rokas, u.c. Jūs varēja paralizēt. Jūs varētu nokļūt komā.
 

Pozitīvā domāšana

Izvairīties no negatīvām domām par bezspēcību, nomāktību, nespēju, un izmisumu.. Hronisks stress padara mūs viegli uzņēmīgus negatīviem iespaidiem. Mācieties koncentrēties uz pozitīvo.

  •  

Koncentrējieties uz savām stiprajām pusēm

  •  

Mācieties no stresa situācijām

  •  

Meklējiet izdevīgas iespējas saspringtās situācijās, kurās esat nokļuvis

  •  

Meklējiet pozitīvo - veiciet izmaiņas

Ir viens veids, kā izkļūt no destruktīvas , negatīvās domāšanas paraduma. Visas iespējamās situācijas, ar kurām mēs saskaramies, var iedalīt divās kategorijās:

 Pirmā: Situācijas, kurās mēs varam kaut ko darīt, lai mainītu rezultātu. Šajā gadījumā nevar tikai sēdēt un uztraukties par to...,..... , jāiet  uz priekšu un jārīkojas. Kontrole ir jūsu rokās. Kavēšanās ir galvenais iemesls daudzām stresa epizodēm.

Otrā: Situācijas, kurās mēs nevaram ietekmēt rezultātu.. Šādā gadījumā sēdēšana un raizēšanās nemainīs rezultātu. Tātad, neuztraucieties par to. Ļaujiet situācijai atrisināties pašai, jo jūs tik un tā nevarat to ietekmēt.

Vēl svarīga šajā procesā ir piedošana -  sev un citiem.

Lai gan, uztraukšanās par nākotnes notikumiem pār kuriem mums nav nekādas kontroles, ir enerģijas izšķērdēšana, tomēr tas ir cilvēka dabā to darīt.Plānošana un prioritātes noteikšana ir labākais , ko varat darīt savā labā. Nākotne nav notikusi, un pagātne nenotiks vēlreiz. Esiet šeit tagad.

Turpiniet praktizēt pozitīvo domāšanu. Pitagors ir teicis: " Vienmēr izvēlies to ceļu, kurš šķiet vislabākais, lai cik nelīdzens tas būtu. Paradums drīz to padarīs vieglu un patīkamu." Tāpat kā paraugi un paradumi var izlikt mums slazdu, kad mēs to ļaujam , bet mēs varam padarīt tos par iestaigātu taciņu ceļā uz laimi un apmierinātību.

Vēl viena svarīga lieta ir humora izjūta. Ieelpojiet jaunu dzīvi vecā gudrībā, ka "smiekli ir labākās zāles". Humors ir ļoti svarīga terapijas metode, stresa mazināšanai
 
Stress ir izvēle!
Katru dienu, es varu izvēlēties būt laimīgs/a vai bēdīgs/a, satraukts/a, vai mierīgs/a, u.c .
Ja lietas kļūst drudžainas, es vaicāju sev: "Ko es varu darīt, šodien, tieši tagad?"
Dažreiz, atbilde ir "neko". Kad tas notiek, es tikai mēģinu  darīt lietas labā tieši to, ko es varu darīt šodien, tieši tagad.
 

Ja es stāvu rindā, es varu izvēlēties skatīties uz ļaudīm ap mani, apskatīt dekorācijas, pārbaudīt piezīmju grāmatiņu, lasīt  brošūras , kas ir manā kabatā, parunāt ar mazu bērnu vai kādu cilvēku rindā, vai arī es varu klusībā pie sevis lādēties par stāvēšanu rindā, kamēr mans asinsspiediens iet uz augšu, un manas kājas sāk sāpēt. Tā ir izvēle!

 

 
 Atbalstiet mūs:
Ja vēlaties atbalstīt Stresa profilakses un veselības uzlabošanas atbalsta fondu, tad lūgums ziedojumiem izmantot  sekojošus konta rekvizītus: Stresa profilakses un veselības uzlabošanas atbalsta fonds, Reģ. Nr.: 40008155633, Kr.Barona 93-8, Rīga LV 1001,  Konts: LV55HABA0551027975476
Kontakti: eneirologs@inbox.lv, mob.t. 299-75-880