Stresa profilakse
 
Ūdens terapija mājās
     
Ir konstatēts, ka silta vanna (ūdens temperatūra no 38-40 C0) ne tikai atslābina muskuļus, bet arī palīdz izbrīvēt kādu brīdi klusuma un laika priekš sevis.  Tātad, ja Jums ir nepieciešams atslēgties, piepildiet vannu, apgulieties un atpūtieties. Ūdenim var pievienot vannas sāli, aromātiskās vannas eļļās, putas, un , ieslēdzot nomierinošu fona mūziku, efekts tikai pastiprinās.

Parasti, siltums, miers un klusums nomierina ķermeni, palēninot iekšējo orgānu darbību. Turpretim, aukstums stimulē un stiprina, paātrinot iekšējo orgānu darbību.  Ja stress jums rada muskuļu spriedzi un trauksmi , jums būs piemērota karsta duša vai vanna.  Ja jūs jūtaties noguris un nomākts, jūs varētu pamēģināt sākt ar siltu dušu vai vannu, kam seko īsa, uzmundrinoša auksta duša, lai palīdzētu stimulēt ķermeni un prātu. 

Eksperimentējiet ar dažādām ūdens temperatūrām un ilgumu vannā vai dušā, lai noteiktu, kāda ūdens terapijas metode piemērota Jums vislabāk.  Atcerieties, ka mērķis , izmantojot ūdens terapiju, ir panākt komforta stāvokli, relaksācijas un atspirdzinājuma sajūtu.

 Ūdenim, šķiet, ir īpašas spējas atbrīvot no stresa un atjaunot mūsu ķermeni. Tas ietekmē ādu un muskuļus.  Tas nomierina plaušas, sirdi, kuņģi, un endokrīno sistēmu , stimulējot nervu refleksus muguras smadzenēs.

 Kad jūs gremdējaties vannā, baseinā vai virpuļvannā, jūs nokļūstat sava veida bezsvara stāvoklī.  Jūsu ķermenis ir atbrīvots no sava smaguma.  Ūdens arī viegli masē jūsu ķermeni. Ūdens kustība stimulē taktīlos receptorus ādā, veicinot asins cirkulāciju un atbrīvojot saspringtos muskuļus.

 Jo vairāk ūdens ir kustībā, jo augstāka ir tā spriedzes mazinošā iedarbība.  Pētījumā ar 40 personām Minnesotas universitātē, kurā 85% dalībnieku deva priekšroku burbuļvannai, nevis parastai vannai, tika konstatēts, ka burbuļvanna bija efektīvāka, samazinot dalībnieku reakciju uz stresu , kaut gan abas – parastā vanna un burbuļvanna bija efektīvas, lai samazinātu nemieru.

 

     
Zāļu vannas var būt īpaši nomierinošas . 
 
Ir vairāki veidi, kā sagatavot zāļu vannas mājās :
Nomierinošām vannām efektīvi būs noteikti augi.
 Kombinējiet sauju baldriāna, lavandas, liepziedu, kumelītes, apiņu, un dadža sakņu, un pievienojiet tos savai vannai saskaņā ar vienu no minētajām metodēm.
 Cita nomierinoša zāļu vanna var iznākt kombinējot sauju apiņu, liepziedu, baldriāna, kumelīšu, pelašķu un pasifloru. Ja lieto vārīšanas metodi , tad var arī izdzert ½ krūzes šīs tējas , pievienojot citronu un medu.
Kamēr atrodaties vannā, jūs varat lasīt, prātot, klausīties nomierinošu mūziku...

1. Vārīt ½ krūzi garšaugu apmēram litrā ūdens piecpadsmit minūtes. Kamēr augi vārās ātri ieejiet dušā, lai attīrītu savu ķermeni, tad piepildiet vannu ar karstu vai siltuūdeni. Nolejiet šķidrumu no novārījuma vannas ūdenī, un ietiniet garšaugus mazgājamā vīkšķī. Pieņemiet vannu vismaz divdesmit minūtes, izmantojot "augu vīkšķi", lai berzētu savu ķermeni.

2. Pievieno ½ krūzi garšaugu vannas ūdenim, vēlams karstam. Lai novērstu kanalizācijas cauruļu piesārņošanu, izmantojiet plānu tīklveida sietiņu. Pieņemiet vannu divdesmit līdz trīsdesmit minūtes.

3. Piepildiet plānu auduma maisiņu ar ½ tasi augu, un , vai nu ievietojot to vannā ūdeni, vai sasaistiet to ar krānu, tā lai karstais ūdens plūst caur to. Iegremdējieties divdesmit līdz trīsdesmit minūtes.

 
 Atbalstiet mūs:
Ja vēlaties atbalstīt Stresa profilakses un veselības uzlabošanas atbalsta fondu, tad lūgums ziedojumiem izmantot  sekojošus konta rekvizītus: Stresa profilakses un veselības uzlabošanas atbalsta fonds, Reģ. Nr.: 40008155633, Kr.Barona 93-8, Rīga LV 1001,  Konts: LV55HABA0551027975476
Kontakti: eneirologs@inbox.lv, mob.t. 299-75-880